این دو بازیکن آبی و اناری پوش رویهم رفته تا کنون 65 گل از 143 گل تیم را به ثمر رسانده اند و 47 پاس گل هم داده اند. مسی و ژاوی نیز رکورد دار بیشترین تعداد پاس در یک سوم دفاعی حریف در بین لیگهای مطرح اروپا هستند.

همکاری مسی و سسک به گذشته آنها یعنی روزهایی که در کنار هم در تیم جوانان بارسا بازی می کردند، بر می گردد و حالا منفعت آن برای تیم اصلی آشکار شده است. این دو رویهم رفته تا اینجای فصل 65 گل زده اند و 47 پاس گل برای تیم فراهم کرده اند.

 

.: سایت تخصصی هواداران بارسلونا درایران :.


تقریبا 50% گلهای تیم

مسی تا اینجای فصل با آمار 50 گل در تمامی رقابت ها– که فقط سه گل از بهترین رکورد گلزنی خود در طول یک فصل فاصله دارد – سلطان گل است. این بازیکن آرژانتینی هم اکنون فقط به پنج گل دیگر نیاز دارد تا به رکورد سزار، یعنی بهترین گلزن کل تاریخ باشگاه دست یابد.

سسک نیز در اولین فصل بازگشت خود به بارسا، تاکنون 15 گل – 9 گل در لیگ، یک گل در لیگ قهرمانان، سه گل در جام حذفی اسپانیا، یک گل در سوپرکاپ اسپانیا و یکی هم در جام باشگاههای جهان – برای تیمش به ثمر رسانده است.

ایجاد موقعیت گل

هر دو بازیکن نشان داده اند که علاوه بر گلزنی، توانایی فراهم کردن موقعیت گل را نیز دارند؛ مسی در این فصل تاکنون 21 پاس منجر به گل و سسک 16 مورد برای تیم فراهم کرده اند.

بهترین آمار پاس

درصد بالای مالکیت بازی بارسا مدیون حضور بازیکنانیست که از نظر تعداد پاس در یک سوم دفاعی حریف در بین پنج لیگ مطرح اروپا بهترین هستند. مسی و ژاوی به ترتیب با 911 و 844 پاس در صدر بهترین پاسورهای اروپا هستند؛ آلوز نیز در رده نهم این جدول و بالاتر از بازیکنانی چون وردو، آرتتا، مودریچ، رونی، ابراهیموویج و اوزیل که ظاهرا خاصیت هجومی تری دارند، قرار دارد.


پنج پاسور برتر لیگ های مطرح اروپا

پنج بازیکن برتر از نظر تعداد پاس در یک سوم دفاعی حریف در بین پنج لیگ مطرح اروپا عبارتند از:

1- مسی: 911 پاس
2- ژاوی: 844 پاس
3- سیلوا: 763 پاس
4- پیرلو: 731 پاس
5- هازارد: 704 پاس


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






نوشته شده توسط امیرضا در چهار شنبه 24 اسفند 1390برچسب:,

ساعت 22:36 موضوع <-PostCategory-> | لینک ثابت